Type to search

Seler na zdrowie – zdrowie ze spiżarni

Ciało i zdrowie Diety

Seler na zdrowie – zdrowie ze spiżarni

Share

Korzyści zdrowotne selera są ogromne ze względu na to, że jest doskonałym źródłem korzystnych enzymów i przeciwutleniaczy. Seler jest wypełniony niezbędnymi minerałami i witaminami, takimi jak kwas foliowy, potas, witamina B6, witamina C i witamina K.

Wartości odżywcze i zdrowotne korzyści selera zostały już dawno docenione, dzięki czemu to warzywo jest stosowane od wieków w medycynie ludowej. Regularne spożywanie selera może pomóc w ochronie zdrowia, w tym przede wszystkim układu krążenia. Co więcej, właściwości przeciwzapalne i przeciwutleniające selera sprawiają, że staje się idealnym pokarmem dla pacjentów z wysokim poziomem cholesterolu i ciśnieniem krwi, a także chorobami serca. Seler ma również wiele niesamowitych korzyści dla skóry, wątroby, oczu i zdrowia psychicznego.

Wartości odżywcze i korzyści zdrowotne selera

Większość ludzi wybiera łodygi selera, jednak jego liście i nasiona są również jadalne i działają pozytywnie na zdrowie. Na przykład liście selera stanowią doskonały dodatek do frytek i zup, więc nie unikaj ich w swojej kuchni.

Nasiona selera, które występują w postaci pełnej, w formie ekstraktu lub zmielone – mają same w sobie imponujące korzyści zdrowotne, ponieważ pomagają obniżyć stany zapalne i zwalczać infekcje bakteryjne. W niektórych częściach świata seler jest uprawiany przede wszystkim ze względu na korzystne nasiona. Nasiona selera są powszechnie stosowane jako przyprawa  stosowana jako środek aromatyzujący i do wielu zastosowań leczniczych.

Sprawdź także:  Pomarańczowy balsam do ciała domowej roboty

Spożywanie świeżego selera przynosi ogromne korzyści zdrowotne dzięki zawartym w nim witaminom i minerałom.

Liście selera są często dodawane do zup i frytek. Nasiona selera obecne w różnych formach, takich jak całe nasiona, mielone i ekstraktu, mogą zapewnić korzystne korzyści zdrowotne.   Seler jest bogaty w witaminę B6, wapń, witaminę C, potas, witaminę A, kwas foliowy, witaminę K, błonnik i białko. Ponadto:

  • Pomaga obniżyć wysoki poziom cholesterolu
  • Obniża stan zapalny
  • Zapobiega lub leczy wysokie ciśnienie krwi
  • Pomaga zapobiegać wrzodom
  • Chroni zdrowie wątroby
  • Korzyści dla utraty masy ciała
  • Zwiększa trawienie i zmniejsza wzdęcia
  • Zawiera właściwości przeciwbakteryjne zwalczające infekcje
  • Pomaga zapobiegać zakażeniom dróg moczowych
  • Może pomóc chronić przed rakiem

Regularne jedzenie selera pod każdą postacią może pomóc w zmniejszeniu spożycia kalorii w ciągu całego dnia i uzyskaniu odpowiednią ilość witaminy K, niezbędnej do prawidłowego krzepnięcia krwi. Z uwagi na swoją niską kaloryczność świetnie sprawdzi się podczas odchudzania.

 

Zainteresują Cię także

Tags

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *