Type to search

Migdały – źródło zdrowia

Ciało i zdrowie Ziołolecznictwo

Migdały – źródło zdrowia

Share

Migdały, czyli źródło zdrowia. Wartości odżywcze, kalorie, właściwości

Chociaż nie powinniśmy jeść ich zbyt dużo, to jednak stanowią one również ważne źródło substancji odżywczych w codziennej diecie – migdały, ponieważ to o nich mowa, są rekomendowane przez dietetyków dla każdego, kto pragnie zdrowo się odżywiać!

Migdały są nasionami migdałowca, zatem nie są orzechami, chociaż często są do nich zaliczane. Roślina ta pochodzi z rejonu Bliskiego Wschodu i obecnie znana jest na całym świecie.

W kulinariach korzysta się z migdałów słodkich, które nadają się zarówno do spożycia bezpośredniego, jak również mogą być używane do przetworów. Najlepiej jednak, aby migdały w diecie miały postać surową, ponieważ wtedy zachowują swoje ważne witaminy.

Migdały wartości odżywcze
Pod względem swojego składu migdały zawierają dużą ilość jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym także kwasów Omega-6. Zawierają też dużo białka, witamin i minerałów, w tym cennych witamin z grupy B.

Wartość energetyczna migdałów – 2496 kJ (596 kcal) na 100 g
Węglowodany w migdałach – 20,5 g na 100 g
Białka w migdałach – 20 g na 100 g
Tłuszcze w migdałach – 52 g na 100 g

Witaminy w migdałach: witamina C, witamina B1 (tiamina), witamina B2, witamina B3 (niacyna), witamina B6, witamina A, witamina E, witamina D.

Sprawdź także:  Mniszek lekarski - jego działanie i zastosowanie

Minerały w migdałach: fosfor, wapń, magnez, potas, żelazo, miedź, cynk, mangan.

Zalety spożywania migdałów:

• zmniejszenie ryzyka chorób serca – obniżają poziom ciśnienia tętniczego, poprawiają krążenie krwi, zmniejszają ryzyko pojawienia się miażdżycy dzięki obniżeniu ilości „złego” cholesterolu
• pomagają w walce z otyłością – włączenie migdałów do diety powoduje, że można skuteczniej zrzucać kilogramy, ponieważ regulują metabolizm i zapobiegają gromadzeniu się nadmiaru tkanki tłuszczowej
• pozwalają na zmniejszenie ryzyka cukrzycy – spożywanie migdałów pozwala też na zmniejszeniu ryzyka pojawienia się cukrzycy typu 2 dzięki stabilizacji cholesterolu
• obniżają zgagę – nie każdy wie, ale migdały są także naturalnym sposobem na zmniejszenie zgagi, ponieważ zobojętniają kwasy żołądkowe
• redukują mdłości – migdały powodują, że można pozbyć się łatwiej mdłości, na przykład we wczesnej fazie ciąży
• zwalczają wolne rodniki – dzięki nim zmniejszają ryzyko powstawania nowotworów

Ile można zjeść migdałów na dzień?

Jeśli chodzi o migdały kalorie w tej przekąsce są na dość wysokim poziomie, dlatego nie powinno jeść się ich w zbyt dużej ilości. Zaleca się spożywanie około 15 migdałów w ciągu dnia.

Zatem migdały w diecie to samo zdrowie – warto włączyć je do swojego codziennego menu!

Zainteresują Cię także

Tags

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *