Type to search

Pyłek pszczeli – wzmacnia i odżywia organizm

Ciało i zdrowie Diety

Pyłek pszczeli – wzmacnia i odżywia organizm

Share

Pyłek pszczeli zbierany jest przez pszczoły i w postaci małych zwartych kuleczek transportowany do ula. Tam ma stanowić, po dalszym przetrawieniu, pokarm dla młodych owadów. Każdą z dostarczonych do ula kuleczek buduje ok. 100 tys. ziaren pyłków. W tym zestawie mieści się siłą rzeczy mnóstwo ziaren pochodzących z rośli leczniczych, m.in. : dziurawiec, mniszek lekarski, dzika róża. Aby odzyskać chociaż część tego niezwykle cennego budulca pszczelarze zakładają u wlotu do ula rodzaj przeszkody, na której zatrzymuje się część kuleczek pszczelego pyłku. Następnie, po wysuszeniu, trafia on do sklepów jako produkt nadający się do spożycia pod nazwą Pyłek pszczeli.

Pyłek pszczeli, właściwości

Pyłek pszczeli zawiera ponad 36 makro oraz mikroelementów niezbędnych do funkcjonowania ludzkiego organizmu, m.in.: wapń, magnez, miedź, siarkę, żelazo, krzem, srebro, cynk, chrom, molibden. 100 g pyłku pszczelego dostarcza organizmowi więcej wapnia niż jogurt, fasola czy suszone morele. Podobnie konkuruje z wątróbką w kwestii zawartości żelaza. Jest też doskonałym źródłem witamin rozpuszczalnych zarówno w wodzie jak i w tłuszczach. Zawiera witaminę C i to więcej niż jabłka, witaminę B1, B2 oraz PP. W pyłku pszczelim znajdują się też fitohormony i korzystne dla procesów metabolicznych enzymy. Selen, mangan oraz cynk pozytywnie wpływają na system immunologiczny, a żelazo, miedź i kobalt oraz mangan pomagają w leczeniu anemii. Zawarty w pyłku cynk korzystnie wpływa na porost włosów.

Sprawdź także:  Jak odbudować kolagen? Dieta kolagenowa i źródła kolagenu

Pyłek pszczeli – opinie

Według opinii lekarzy dietetyków pyłek pszczeli, dzięki zawartości substancji białkowych oraz węglowodanowych jest niezwykle korzystny w uzupełnianiu niedoborów białkowych w organizmie. To dlatego zalecany jest osobom będącym na diecie odchudzającej czy wegetarianom, szczególnie wtedy, gdy ich dieta jest spontaniczna i w dłuższym okresie tworzy niedobory białka.

Z drugiej strony, zgodnie z opinią osób już stosujących ten preparat, wykazuje on zdolność hamowania łaknienia i przedłuża okres postu pomiędzy posiłkami. Warto też pamiętać, że pyłek pszczeli dzięki bogactwu wszystkich składników odżywczych wzmacnia całościowo organizm, dlatego zalecany jest osobom wyczerpanym, szczególnie podczas długotrwałej choroby czy terapii.

Pyłek pszczeli – przeciwwskazania

Przeciwwskazania do zażywania pyłku pszczelego występują bardzo rzadko, ale oczywiście mogą się zdarzyć, szczególnie na podłożu alergicznym. Dlatego należy zacząć od niewielkich dawek i obserwować reakcję organizmu. jeżeli nie wystąpią żadne niepożądane reakcje warto pyłek pszczeli włączyć do swojej diety.

Zainteresują Cię także

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *